Klachtenprocedure
Hoe werkt onze klachtenregeling?
Ondanks de inzet van onze medewerkers kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over de behandeling in onze praktijk. U kunt dan een schriftelijke klacht indienen bij uw tandarts via email, via contactformulier of telefonisch.
De klacht wordt opgepakt door onze praktijkmanager. De praktijkmanager bespreekt de klacht samen met de behandelend tandarts en/of de eindverantwoordelijke tandarts van de praktijk. Wanneer de klacht bij ons gemeld is, nemen wij binnen drie werkdagen contact met u op om uw klacht op te lossen.
Komt u er met onze praktijkmanager niet uit, dan kan onze praktijkmanager een second opinion voor u aanvragen.
De mening van een tandarts die niet bij het conflict is betrokken, kan uw visie bevestigen, nuanceren of een geheel nieuw inzicht geven.
Als u behoefte heeft aan een derde, neutrale partij, dan kunt u uw klacht indienen bij de KNMT, de beroepsvereniging waar de praktijk bij aangesloten is. Een onafhankelijke klachtenfunctionaris zal dan kosteloos tussen u en uw tandarts bemiddelen. Met als doel een oplossing te vinden.
Geschil?
Als u er ondanks de hulp van de klachtenfunctionaris niet uitkomt, kunt u voor €75 een beroep doen op de Geschilleninstantie Mondzorg. Dan wordt uw klacht door een commissie van vijf deskundigen beoordeeld. De geschilleninstantie geeft een bindend oordeel of uw klacht gegrond is.
Meer informatie
Voor meer informatie over mondzorg, behandelingen en kosten kunt u terecht op allesoverhetgebit.nl. Vragen kunt u stellen via het contactformulier dat is geplaatst op de website van www.allesoverhetgebit.nl. Beide geven onafhankelijke informatie en zijn opgericht door onze beroepsorganisatie KNMT.
U kunt via verschillende kanalen uw klacht met ons delen.
- Telefoon: 035 – 69 70 700 en vraag naar de praktijkmanager
- E-mail: praktijk@tandartsgooi.nl
- Klachtformulier: vul onderstaand formulier in
Binnen drie werkdagen ontvangt u een reactie vanuit de praktijk.